Twee Traxx DE van Raildox voerden in opdracht van Bombardier testritten uit, voor Belgorail, de instantie die in staat voor de homologatie van materieel.
Infrabel 80 88 B - 3936 201-5 Res Kort na de ETCS werken in het station van Diest werden opnieuw onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Hiervoor verbleven voor enkele dagen twee platte wagens van Infrabel beladen met kiezel in het station van Diest. Deze 4-assige platte wagens van het type Res 3514D0 kwamen bij de NMBS in 1971 in dienst en werden uitgerust met draaistellen van het type Y 25Css. Ze hebben een totale lengte van 19,90 m met een asafstand van 14,86m. Het eigen gewicht bedraagt 24,3 ton, dit met een toegestane aslast van 55,5 ton. De wagens werden verdeeld tussen NMBS (31 RIV 88 B-B 3936 000 t/m 3937 499 Res 3514D0) Logistics en Infrabel (80 88 B-INFRABEL 3936 000 t/m 3937 499 Res 3514D0). Voordien behoorden deze tot de reeksen 11 88 3936 000 t/m 3937 499 Res 3514D0 en 35 88 3936 t/m 3937 499 Res 3514D0 .
Volgens Today's Railways Europe (november 2012) zou een gedeelte van het NMBS patrimonium uitgeleend worden aan de drie grote belgische museumverenigingen. Deze 41.195 zou naar Stoom Centrum Maldegem (www.stoomcentrum.be) verhuizen. Zou een rijvaardige toekomst er in zitten? Ondertussen worden de 10.018, 18.051 en de 1152 uiterlijk opgeknapt om in het toekomstige spoorwegmuseum te Schaarbeek te worden tentoongesteld.
Reacties
Een reactie posten